خواص هل باد هندی برای درمان درد دندان و زخم معده با مصرف هل باد هندی

خواص هل باد هندی

خواص هل باد هندی ؛ درمان درد دندان و زخم معده با مصرف هل باد هندی همگی در سایت دیماکلاب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص هل باد هندی

از نظر طب سنتی هل باد طبیعت گرم و خشک دارد و ۱۰۰ گرم هل باد دارای ۳۱۱ کالری می باشد.

هل باد دارای خواص ضد میکروبی و پاک کننده سموم از بدن می باشد علاوه بر این هل سیاه منبع خوبی از ویتامین c است به همین ۲ علت هل سیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه ایده آلی است چون ضد باکتری و ضد میکروب بسیار قوی برای بدن شماست. علاوه بر این تحقیقات نشان داده هل سیاه داری حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است به همین علت به بدن در مقابله و پیشگیری از انواع سرطان ها کمک می کند

هل سیاه دارای ترکیبات قدرتمندی برای ایجاد حس آرامش در بدن است این ترکیبات بی حس کننده و دارای اثر آرامش بخش هستند که باعث می شوند درد های مختلف بدن تسکین پیدا کنند. همچنین هل باد باعث بهبود گردش خون در بدن می شوند به همین علت سردرد های تنشی را درمان می کند. علت اصلی سردرد های تنشی فشار های عصبی و استرس است. به همین علت مصرف هل باد را حتما در دستور کار خودتان قرار دهید تا هم از طمع بی نظیرش لذت ببرید هم از خواصش بهره ببرید

هل باد یا هل سیاه سر شار از فیبر است به همین دلیل هضم غذا را در معده آسان می کند و باعث تحرک بهتر مواد غذایی در روده می شود. هل باد خاصیت ضد سم و باکتری نیز دارد و سموم و باکتری های مضر معده و روده را از بین می برد به همین سبب برای درمان اسهال های خونی مفید است. همچنین جویدن دانه های هل سیاه برای هضم بهتر غذا بسیار مفید است به علت اینکه باعث تولید بزاق زیادی در دهان می شود

هل سیاه یک سم زدای قوی برای بدن به حساب می آید و جوشانده آن با گرم کردن قفسه سینه مخاط ریه و دستگاه تنفسی را از سموم و عفونت ها پاکسازی می کند و پس برای درمان بیماری های همچون سیاه سرفه ، آسم و انواع سرما خوردگی ها تا حد زیادی موثر است

هل سیاه به علت خاصیت ضد باکتری بودن و سم زدایی که دارد دهان ، دندان ، لثه ها و زبان را از باکتری ها و عفونت های مختلف که علت اصلی بوی بد دهان است پاکسازی میکند و باعث حفظ بهداشت دندان و دهان شما می شود برای بهره بدن از این خاصیت هل باد هم می توانید جوشانده آن را مصرف کنید هم دانه های هل را بجوید که راه دوم موثر تر است.

آشنایی با دیگر خواص هل باد

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص هل باد آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص هل باد

هل باد یا هل سیاه میوه گیاهی است علفی چند ساله مشابه هل سبز می روید. هل باد یک ادویه با خاصیت دارویی است که عطر و بویی تند با طعم مرکبات و اکالیپتوس دارد. هل سیاه را می توان به همراه یک فنجان داغ چای برای رفع خستگی و شادابی نوشید. هل باد داری خواص متنوعی مانند تقویت کننده معده ، کمک به هضم غذا ، درمان زخم های دهان ، کمک به درمان سرما خوردگی و … است. هل سیاه یکی از گرانترین ادویه های دنیا به حساب می آید که نسبت به هل سبز ارزان تر است.

هل باد دارای غلاف بذری شبیه به مثلث با طول تقریبی ۳۰ تا ۶۰ میلی متر و متر قطری ۱۰ تا ۱۵ میلی متر است. در هر غلاف بذر هل سیاه بیش از ۱۲ دانه ریز به شکل ۳ خوشه انگورِ بهم چسبیده با رنگی قهوه ای با بویی تند در کنار هم قرار گرفته اند هل قراب یا هل سیاه محصول کشور هند و مالزی است در هند هل سیاه را به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها استفاده می کنند

هل باد طبیعت گرم و خشک دارد و با نام علمی (Black cardamom) شناخته می شود و از خانواده زنجبیل ها (Zingiberaceae) است. در کتاب های طب سنتی از آن به عنوان هل قراب، قاقله کبار ، هل سیاه ، هل باد و هیل یاد شده است.

خواص هل باد برای لاغری

یکی از خواص هل سیاه برای لاغری این است که به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند از این رو مصرف هل باد برای لاغری هم توصیه می‌شود.

خاصیت چربی سوزی این گیاه باعث شده است که هل سیاه برای لاغری مورد توجه افراد واقع شود و علاوه بر لاغری در نوشیدنی‌هایی مانند چای یا خورشت و سوپ اضافه ‌شود که هم غذا را دلچسب می‌کند و هم چربی اضافی را می‌سوزاند.

خواص هل باد برای نوزاد

ویتامین C موجود در هل برای تشکیل و ترمیم گلبول های قرمز خون، تقویت استخوان ها و سلامت دهان و دندان در نوزادان و کودکان مفید است.

تیامین موجود در هل برای تقویت سیستم عصبی، عضلانی و سلامت قلب نوزادان و کودکان مفید است.

آهن موجود در دانه هل باعث تولید هموگلوبین خون، درمان کم خونی و افزایش انرژی نوزادان و کودکان می شود.

روی موجود در هل برای افزایش اشتها و بهبود هضم غذا در کودکان مفید است.

هل مقوی کلیه ها بوده و برای درمان شب ادراری کودکان مفید است.

برای درمان نفخ نوزاد می توانید از هل سیاه استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که به دلیل امکان حساسیت حتما با نظ پزشک از هل سیاه استفاده کنید.

خواص هل باد برای رحم

اما آنچه به خاصیت هل باد برای رحم اشاره می کند قاعده آور بودن آن و پاکسازی کننده رحم را از عفونت ها می باشد ، همچنین درد قاعدگی را کاهش می دهد .

چنانچه دیده می شود در ادویه کاچی (زایمان) که بسیار برای سلامت و تقویت بدن و قوای جنسی زنان و حتی مردان مفید است از هل استفاده می شود .

خوردن دمنوش هل باد در زمان دردهای قاعدگی به شدت این عارضه را کاهش می دهد .

خواص هل باد برای بارداری و شیردهی

مقادیر کم هل برای سلامت جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید است اما با این وجود بهتر است قبل از مصرف هل با پرشک خود مشورت کنید.

اگرچه مصرف هل در میزان طبیعی بی خطر است، اما در نظر گرفتن این ادویه به عنوان یک دارو ممکن است

اثرات نامطلوبی داشته باشد. بهتر است یا آن را در این دوران مصرف نکنید یا به میزان کمی در برنامه ی غذایی خود استفاده کنید.

هل موجب سقط جنین می شود یا نمی شود را باید با دکتر متخصص خود در میان بگذارید چون تحقیقات کاملی در این مورد انجام نشده است.

خواص هل باد برای معده و یبوست

هل باد یا هل سیاه سر شار از فیبر است به همین دلیل هضم غذا را در معده آسان می کند و باعث تحرک بهتر مواد غذایی در روده می شود. هل باد خاصیت ضد سم و باکتری نیز دارد و سموم و باکتری های مضر معده و روده را از بین می برد به همین سبب برای درمان اسهال های خونی مفید است. همچنین جویدن دانه های هل سیاه برای هضم بهتر غذا بسیار مفید است به علت اینکه باعث تولید بزاق زیادی در دهان می شود

کی از خواص بی نظیر هل سیاه این است که استفاده مداوم و منظم از آن باعث تقویت دستگاه گوارشی و هضم بهتر غذا شده و مواد غذایی بهتر جذب بدن می گردد. این عمل به وسیله افزایش ترشح هورمون های دستگاه گوارشی صورت می گیرد. علاوه بر این هل سیاه می تواند یبوست را درمان می کند. این ادویه به بهبود اشتها و همچنین از بین بردن مشکلات گاز و نفخ کمک می کند. به طور کلی، سلامت دستگاه گوارش را افزایش می دهد.

طریقه مصرف هل باد

انداختن چند دانه هل باد در قوری چای و نیز اضافه کردن پودر هل به برخی غذاها، استفاده در دسرها و شیرینی‌ها، مرسوم‌ترین روش مصرف هل است.

غلاف هل سیاه بیشتر به صورت کامل استفاده می شود

و تقریباً همیشه در کمی روغن سرخ می شود

تا طعم و عطر آن کاملاً آزاد شود. قبل از افزودن به یک ظرف

، می توان غلاف ها را کمی خرد کرد تا دانه مشخص شود.

برای استفاده از هل باد در غذا میتوانید آن را آسیاب کرده و در دستور پخت هایتان استفاده بکنید

غلاف هل سیاه از زمان پخت طولانی و کند در گرمای مرطوب سود می برد .

و با سایر ادویه جات با طعم قوی به خوبی کار می کند. اگر از خاک استفاده می کنید ، کمی راه طولانی است ،

بنابراین باید از ادویه کم استفاده کنید.

قاقله کبار یا هل سیاه را برای دندان درد : ۵ گرم از دانه های ریز آن را بکوبید و با یک فنجان آبجوش دم کرده در دهان قرقره کنید.
هل باد برای درمان زخم معده : ۵ گرم از دانه های ریز آنرا بسابید و با یک فنجان آبجوش دم کرده بنوشید این دستور عمل را تا ۴۰ روز ادامه دهید.

هل سیاه برای درمان معده درد : ۳ گرما از دانه ها را با ۳ گرم بسپاسه دم کرده و بعد از صاف کردن بنوشید

هل باد را برای درمان حالت تهوع : ۳ گرم دانه آنرا با ۳ گرم مصطکی بسابید با یک لیوان آب انار شیرین حل کنید و بنوشید

هل سیاه برای درمان گوش درد : ۵ گرم از دانه های هل را دی یک لیوان آبجوش دم بدهید و کم کم بنویشید

هل برای رفع خستگی و آرامش : ۵ گرم هل را در آبجوش یا چایی دم دهید نوش جانتان

هل قراب برای رفع بوی بد دهان : چند دانه هل سیاه در در دهان گذاشته و بجویید یا دم کرده (با غلاف ) آن را بنویشید

هل باد برای نفخ شکم

هل ادویه ی تندی است که از آن برای سرعت بخشیدن به فرایند هضم غذا استفاده می‌شود. هنگام پختن برنج یا سبزیجات، مقداری پودر هل به آن‌ها اضافه کنید.

روزی ۲ تا ۳ بار جویدن غلاف یا پوسته‌ی هل نیز می‌تواند مشکل باد شکم را بر طرف کند.

هم‌چنین می‌توانید با ترکیب زنجبیل تازه، چند عدد دانه‌ی هل، و یک قاشق چای خوری دانه‌ی رازیانه یک دمنوش درست کنید. این دمنوش را به صورت گرم چندین بار در طول روز نوش جان کنید.

Check Also

فواید انجیر خشک و خاصیت انجیر خشک برای تسکین سرفه و سرماخوردگی

فواید انجیر خشک فواید انجیر خشک ؛ خاصیت انجیر خشک برای تسکین سرفه و سرماخوردگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *