خیار تلخ برای دیابت و کنترل قند خون کودکان با مصرف روزانه خیار تلخ

خیار تلخ برای دیابت

خیار تلخ برای دیابت ؛ کنترل قند خون کودکان با مصرف روزانه خیار تلخ همگی در سایت دیماکلاب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خیار تلخ برای دیابت

بر اساس چندین مطالعه، آب کارلا یا خود میوه آن می‌تواند در مدیریت سطح قند خون کمک کند. این عملکرد ممکن است ناشی از سه ماده اصلی موجود در ترکیب خیار تلخ باشد که دارای خواص کاهنده گلوکز خون هستند؛ این سه ماده عبارتند از پلی پپتید-p، چارانتین و ویسین.

تصور می‌شود که پلی پپتید-p به شیوه‌ای مشابه انسولین عمل می‌کند. انسولین یک هورمون مهم است که با تسهیل جذب قند از خون به سلول‌ها و بافت‌ها، به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. به همین دلیل، نقش مشابهی برای پلی پپتید-p در تنظیم قند خون پیش‌بینی می‌شود.

آشنایی با دیگر خواص خیار تلخ

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص خیار تلخ آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خیار تلخ

با توجه به حاوی موادی مانند charactin و momordicin، میوه خیار تلخ (کارلا) می‌تواند در کنترل فشار خون و مقابله با مشکلات بیماران دیابتی بسیار موثر باشد.

گیاه خیار تلخ در کشورهای پاکستان و هند و برخی از کشورهای آسیایی با نام خیار تلخ شناخته می‌شود. اما در کشورهای انگلیسی زبان به آن به عنوان کدوی تلخ یا خربزه تلخ نیز اطلاق می‌شود. میوه خیار تلخ به دلیل حاوی موادی مانند charactin و momordicin، می‌تواند در کنترل فشار خون و مبارزه با مشکلات بیماران دیابتی بسیار موثر باشد.

دانه‌های میوه این گیاه دارای ترکیبات پلی‌پپتیدی مشابه انسولین هستند و با عوارض کمتری همراه هستند. مصرف این میوه می‌تواند باعث کاهش قند در بیماران دیابتی نوع اول شود.

خواص ته تلخ خیار

اگر شما مزه تلخ ته خیار را دوست ندارید، می‌توانید از نمک یا خرما برای میل کردن آن استفاده کنید تا طعم سرد خیار با مزاج گرم نمک و خرما خنثی شود. در این صورت، هضم آن نیز آسان‌تر می‌شود و سریع‌تر از معده عبور می‌کند.

اصولاً خیار مزاجی سرد و تر دارد، اما ته خیار که طعمی تلخ دارد، مزاجی گرم دارد. به همین دلیل، مصرف همزمان آن با خیار می‌تواند طبع این میوه را تعدیل کند.

علاوه بر این، خواص ته تلخ خیار می‌تواند به صورت زیر توضیح داده شود: اگر مزه تلخ ته خیار را دوست ندارید، می‌توانید از نمک یا خرما برای میل کردن آن استفاده کنید تا طعم سرد خیار با مزاج گرم نمک و خرما خنثی شود. در این صورت، هضم آن نیز آسان‌تر می‌شود و سریع‌تر از معده عبور می‌کند. همچنین، مصرف خیار همراه با عسل و ادویه‌هایی مانند سیاه‌دانه، زنیان یا نعنا نیز به عنوان مصلحات، مفید می‌باشد.

خواص خیار تلخ برای دیابت

بر اساس چندین مطالعه، آب کارلا یا خود میوه آن می‌تواند در مدیریت سطح قند خون کمک کند. این عملکرد ممکن است ناشی از سه ماده اصلی موجود در ترکیب خیار تلخ باشد که دارای خواص کاهنده گلوکز خون هستند؛ این سه ماده عبارتند از پلی پپتید-p، چارانتین و ویسین.

تصور می‌شود که پلی پپتید-p به شیوه‌ای مشابه انسولین عمل می‌کند. انسولین یک هورمون مهم است که با تسهیل جذب قند از خون به سلول‌ها و بافت‌ها، به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. به همین دلیل، نقش مشابهی برای پلی پپتید-p در تنظیم قند خون پیش‌بینی می‌شود.

خواص خیار تلخ در بارداری

تحقیقات کافی در مورد خواص یا مضرات خیار تلخ در دوران بارداری و شیردهی انجام نشده است و بهتر است در این دوران از خوردن خیار تلخ خودداری کنید. اگر می‌خواهید خیار تلخ مصرف کنید، حتماً قبل از آن با پزشک متخصص مشورت کنید. در این مراحل حساس زندگی، مشاوره پزشکی بسیار مهم است و او می‌تواند شما را درباره ایمنی و محدودیت‌های مصرف خیار تلخ در این دوران راهنمایی کند.

چرا خیار تلخ میشود

تمام خیارهای کشت‌شده حاوی کوکوربیتاسین B و کوکوربیتاسین C هستند، که ترکیباتی هستند که برگ‌های آن‌ها را تلخ می‌کنند تا طعم نامطلوبی برای حیوانات جونده داشته باشند. این ترکیبات معمولاً در برگ‌ها و ساقه‌های گیاهان محدود می‌شوند، بخاطر آن که بخش‌هایی از گیاه که انسان نمی‌خوردند. بنابراین، ما در مورد وجود آن‌ها مطلع نیستیم. تنها زمانی که این ترکیبات به داخل میوه حرکت می‌کنند، ما شروع به تشخیص طعم تلخ می‌کنیم. با این حال، معمولاً کل میوه تلخ نمی‌شود. به‌طور عمومی، تلخی در انتهای میوه و دقیقاً در ناحیه زیرپوست تمرکز می‌شود.

طریقه مصرف خیار تلخ

یکی از روش‌های رایج استفاده از خیار تلخ، دم‌کردن و نوشیدن آن به عنوان یک دمنوش گیاهی است. برای تهیه این دمنوش، دو تا پنج گرم خیار تلخ خرد شده را در یک لیوان آب جوش ریخته و سپس درب لیوان را با استفاده از نعلبکی یا موادی مشابه آن ببندید. پس از پنج دقیقه، دمنوش خیار تلخ آماده نوشیدن خواهد بود.

با توجه به تلخ بودن خیار تلخ (مانند تلخی دم خیار)، ما پیشنهاد می‌دهیم در هنگام مصرف دمنوش، برای شیرین کردن آن از استویا به جای قند و شکر استفاده کنید. استویا، علاوه بر داشتن شیرینی بسیار طبیعی، قند خون بیماران مبتلا به دیابت را افزایش نمی‌دهد. بنابراین، می‌توانید از استویا برای شیرین کردن دمنوش خود استفاده کنید.

چرا ته خیار تلخ است

تلخی در انتهای خیار به دلیل وجود ماده‌ای به نام کوکوربتاسین (cucurbitacin) ایجاد می‌شود که در ته خیار وجود دارد و در ریشه گیاه تولید می‌شود. در خیارهای گلخانه‌ای، کوکوربتاسین به ندرت یا در شرایط نامساعد دیده می‌شود.

خیارهایی که در شرایط هوای سرد رشد می‌کنند، تحت استرس کم آبی قرار دارند یا تغییر شکل می‌دهند، بیشترین مقدار کوکوربتاسین را دارند و بنابراین تلخ می‌شوند. در واقع، شرایط نامساعد در طول رشد خیار، باعث ایجاد تلخی در آن می‌شود.

کوکوربتاسین انواع مختلفی دارد و در خیار، کوکوربتاسین به صورت آگلیکون و مونوگلیکوزید وجود دارد. به طور دقیق، عوامل تلخی در خیار کوکوربتاسین B و C هستند.

خیار تلخ برای خیار شور

برای تهیه خیارشوری خوشمزه و باکیفیت، بهتر است خیارهایی را انتخاب کنید که به طور کامل سالم، سبز و بدون هیچ نوع خرابی یا لکه‌ای باشند.

خیارهایی که در وضعیت ناسالم قرار دارند، ممکن است طعم ناپسندی به خیارشورتان بدهند و خودشان نیز به سرعت پوسیده شده و به طور کلی باعث ناقابلیت استفاده از خیارشور می‌شوند.

همچنین، به طور کلی برای تهیه خیارشوری با طعم ترد و خوشمزه، خیارهایی با سایز کوچکتر را انتخاب کنید. چون خیارهای ریزتر در خیارشور، بهتر نرم می‌شوند و طعم بهتری دارند.

خیار تلخ در ایران

کارلا یا خیار تلخ، یک گیاه کاشت بهاری است که در فصل بهار باید در زمین اصلی کاشته شود، تا در طول رشد آن، گلدهی را مشاهده کنید.

قیمت بذر این گیاه یکساله تنها ۴۵۰۰ تومان است. برای نقاط گرمسیری، کاشت کارلا یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌شود. بنابراین، اگر در مناطقی با این شرایط آب و هوایی زندگی می‌کنید، بهتر است فرصت خرید بذر این گیاه پرخاصیت را از دست ندهید.

چگونه تلخی خیار را بگیریم

عموماً، کوکوربیتاسین در صورت نفوذ به میوه، در انتهای زیرپوست آن تجمع می‌یابد. بنابراین، می‌توانید یک قسمت ریز از انتهای خیار را بردارید، آن را بچشید و اگر هنوز تلخ بود، یک قسمت دیگر را جدا کنید تا تلخی میوه برطرف شود.

اگر خیار شما تلخ است، می‌توانید یک برش از وسط آن ببرید و دوباره آن را بچشید تا ببینید آیا مرکز آن کمتر تلخ است یا خیر. اگر برش میانی طعم بهتری داشت، فقط انتهای ساقه را دور بریزید.

یک گزینه دیگر این است که پوست و یک لایه زیر آن را جدا کنید، زیرا لایه زیر پوست نیز ممکن است حاوی تلخی باشد.

نمک یک ترکیب جادویی است که تأثیر زیادی بر حس چشایی انسان دارد. اگر خیاری که خریداری کرده‌اید تلخ است، می‌توانید با افزودن نمک، تلخی میوه را کاهش دهید. با این حال، لازم به ذکر است که نمک تأثیری بر تلخی خیار ندارد، بلکه تأثیری بر حس چشایی شما دارد و باعث کاهش قدرت حس چشایی شما در تشخیص تلخی می‌شود.

همچنین، شکر نیز مانند نمک، تأثیری بر حس چشایی ما در قبال تلخی دارد. به همین دلیل است که در برخی نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای، شکر افزوده می‌شود تا تلخی را کاهش دهد.

علت تلخی خیار چنبر

مصرف خوراکی خیار چنبر (خیار تلخ) به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی خاص، خطرناک است و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. این خطرات شامل خونریزی ماهیانه و سقط جنین نیستند، بلکه به دلیل توکسین‌های موجود در خیار چنبر و اثرات منفی آن‌ها بر برخی عوامل سلامتی اشاره دارند.

خیار چنبر حاوی ترکیباتی مثل ساپونین‌ها و سیکوربتاسین است که در میزان زیاد مصرف شود، ممکن است تأثیرات ضاری بر روی برخی افراد داشته باشد. این ترکیبات ممکن است به عواملی مانند کاهش میزان اسپرم در مردان با مزاج سرد و یا برخی مشکلات گوارشی منجر شوند. با این حال، برای اغلب افراد، مصرف معمولی خیار چنبر بدون عوارض جدی است و باید توجه شود که مصرف زیاد و مفرط هر نوع ماده غذایی نیز می‌تواند تأثیرات منفی داشته باشد.

در هر صورت، بهتر است قبل از مصرف هر گونه خوراکی، از جمله خیار چنبر، با پزشک خود مشورت کنید تا براساس شرایط خاص شما، توصیه‌های مناسب در مورد مصرف غذاها و مواد غذایی دریافت کنید.

Check Also

سرکه سیب و دیابت و مصرف سرکه سیب و دیابت در طب سنتی

سرکه سیب و دیابت سرکه سیب و دیابت ؛ مصرف سرکه سیب و دیابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *